Mærket Munthe har indgået lokale agentsamarbejder, og det har givet mærket mersalg. Munthe har siden august 2014 været 100 procent på kreativ direktør, Naja Munthes hænder. Her ændrede mærket nemlig navn fra Munthe plus Simonsen til Munthe, idet Karen Simonsen forlod virksomheden til fordel for sit eget mærke, Karen By Simonsen.
Det har altså kunne betale sig at få en agent på i Storbritannien og Holland. Samarbejderne har blot kørt siden den seneste Munthe AW15-kollektion, men med det på trods, er der allerede kommet flere ordrer i hus. Blandt de nye engelske forhandlere, finder man Anthropologie, Coggles, Sue Parkinsen og Jules B, imens de hollandske forhandlere tæller butikker så som OrangeBag, Little Soho og Garbo Mode.
Her i landet kan du blandt andet købe Munthe hos Stylepit. Du finder under- og overdele, der er lige til at hoppe i. Udvalget af Munthes kollektion hos Stylepit er både ideelt til hverdag og fest, og er nemt at sætte sammen på kryds og tværs.
Agentsamarbejderne er ikke bindende
Det har været Munthe selv, der hidtil har stået for salget til det britiske og det hollandske marked. Der var dog en fornemmelse af, at der var mulighed for at øge salget i Holland og Storbritannien. Derfor har virksomheden forsøgt sig med agentsamarbejder her.
Aftalen med agenterne fungerer således, at Munthe til enhver tid kan trække sig ud af aftalerne igen, hvis salget ikke er tilfredsstillende. Men lige nu vil Munthe ikke afvise at virksomheden vil indlede flere agentsamarbejder på flere markeder.